کد مطلب: 170466
کدخدايي در گفت‌وگو با دانا:
بررسي صلاحيت‌ نامزدها در فاصله زماني هفتاد تا پنجاه روز بعد از زمان ثبت نام/ اگر شخصي در دوره بعد مجددا کانديدا شود، شورا هم مجددا پرونده وي را بررسي مي کند
تاریخ انتشار : 1395/06/07 13:30:05
نمایش : 1027
عباسعلي کدخدايي با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص مخالفت شوراي نگهبان با انتخابات الکترونيک اظهار داشت: انتخابات الکترونيک مطالبه شوراي نگهبان از دستگاه‌هاي مختلف است و شورا به جد از نهادهاي مختلف مي‌خواهد که اقدامات لازم را براي برگزاري انتخابات الکترونيک انجام دهند.












 

به گزارش هفت چشمه، عباسعلي کدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در پاسخ به سوالي در خصوص زمان آغاز روند بررسي صلاحيت کانديداهاي انتخابات ميان دوره‌اي مجلس اظهار داشت: هنوز تاريخ دقيقي براي بررسي پرونده‌ها مشخص نشده ولي با توجه به اينکه سال آينده انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر و روستاها را هم در پيش داريم، شوراي نگهبان کار بررسي صلاحيت‌ها را در يک فاصله هفتاد روز تا پنجاه روز از زمان ثبت نام تا انتخابات انجام خواهد داد.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه "آيا اين امکان وجود دارد افرادي که در دور اول احراز صلاحيت نشده‌اند در دور دوم تاييد صلاحيت شوند؟" گفت: تاييد يا عدم تاييد کانديداها توسط شوراي نگهبان مربوط به همان دوره‌اي است که در آن کانديدا شده‌اند و اگر شخصي در دوره‌ي بعد مجددا کانديدا شود، شورا هم مجددا پرونده وي را بررسي خواهد کرد.

سخنگوي شوراي نگهبان تصريح کرد: نکته حائز اهميت اين است که اگر شخصي در دوره‌اي تاييد شده باشد، تا در دوره‌هاي بعدي مدارک و اسنادي وجود نداشته که باعث عدم تاييد وي شود، همچنان تاييد شده باقي مي‌ماند و اگر شخصي هم احراز صلاحيت نشده باشد تا مدارکي ارائه ندهد که نظر شورا را تغيير دهد، عدم صلاحيت وي به قوت خود باقي خواهد ماند.

کدخدايي با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص مخالفت شوراي نگهبان با انتخابات الکترونيک اظهار داشت: انتخابات الکترونيک مطالبه شوراي نگهبان از دستگاه‌هاي مختلف است و شورا به جد از نهادهاي مختلف مي‌خواهد که اقدامات لازم را براي برگزاري انتخابات الکترونيک انجام دهند.

وي با بيان اينکه بسياري از مشکلاتي که مربوط به انتخابات دستي است در انتخابات الکترونيک حل مي‌شود عنوان کرد: برگزاري انتخابات الکترونيک منوط به فراهم شدن زيرساخت‌هاي مناسب و مخصوصا حل شدن مشکلات امنيتي است.

سخنگوي شوراي نگهبان تصريح کرد: اساسي ترين مشکل انتخابات الکترونيک، مشکل امنيتي است و از آنجايي که شوراي نگهبان حافظ آراء مردم است و وظيفه صيانت از آراء را برعهده دارد؛ بايد مشکلات نرم‌افزاري و سخت‌افزاري موجود برطرف شود تا شورا هم اطمينان کافي در خصوص حفاظت از آراء مردم را داشته باشد.

 

انتهاي پيام/نج

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg